Hrozby pro automobilový průmysl
WSJ: Vyhlídky střední Evropy zastiňuje závislost na výrobě aut
26.11.2019 Závislost řady ekonomik ve střední a východní Evropě na automobilovém průmyslu by se mohla stát problémem, neboť toto odvětví zažívá celosvětově zpomalení a čelí velkým změnám v poptávce i v technologiích. Píše o tom list The Wall Street Journal (WSJ). Upozorňuje přitom, že Slovensko je světovou jedničkou z hlediska poměru počtu vyrobených automobilů k počtu obyvatel.
Další články k tématu Hrozby pro automobilový průmysl
VW může být větší hrozbou pro ekonomiku Německa než řecká krize
24.09.2015 Skandál s manipulací s emisemi u naftových vozů Volkswagenu šokoval podnikatelské a politické...
USA mají obavy z čínských elektromobilů, chtějí vyšší cla
14.05.2024 Výběr informací o ekonomických vztazích mezi Spojenými státy a Čínou (USA zvýší cla na dovoz elektromobilů z Číny z 25 na 100 procent, zvýší se i cla na mnoho dalších položek):
Rozbřesk: Evropský automobilový trh padá o 55 %. Remdesvir zabijákem koronaviru? Trhy to tak vidí...
17.04.2020 Zatímco řada zemí EU ještě nestihla dát do kupy statistiky z reálné ekonomiky za únor, k dispozici jsou už březnová tvrdá data z evropského automobilového trhu. Podle dnes zveřejněných výsledků se registrace nových vozů v EU meziročně propadly o 55 %, respektive téměř o 700 tisíc vozů. Na vině je nástup korona-krize, který vedl k uzavírání autosalonů a celkově přesměroval pozornost zákazníků úplně jiným směrem.
Polovodičová krize: Past, nebo investiční příležitost?
21.10.2022 Stejně jako auta nemohou jezdit bez oleje v nádrži nebo bez nabité baterie, nemůže se trh s novými technologiemi rozvíjet bez křemíkových integrovaných obvodů. Tyto čipy vyžadují obrovské výdaje na vývoj a speciální výrobní podmínky. Svět čelil perspektivě konkurence o strategické dodávky polovodičů, která může určovat tempo technologického rozvoje a konkurenceschopnost podniků na trhu nových technologií.
Rozbřesk: Prodeje nových aut v EU dál klesají
17.12.2021 Zatímco se evropská ekonomika vzpamatovává ze ztrát způsobených pandemií, automobilový průmysl si spíše hledá nová dno. Alespoň tak to vyznívá z dnes zveřejněných výsledků prodejů osobních automobilů v zemích EU. Trhy s novými vozy v listopadu propadl o pětinu a vinu na tom nemá – jako v dřívějších letech slabá poptávka, ale nabídka limitovaná nedostatkem čipů a dalších v současnosti obtížně dostupných dílů.
Rozbřesk: Do Německa se vrací optimismus, USA chtějí po Mexiku dohodu s Kanadou
28.08.2018 I když se od srpnového indexu Ifo příliš nečekalo, dokázal příjemně překvapit. Subindex hodnocení současné situace a především pak očekávání se výrazně zlepšil a Ifo se vrátilo na úrovně, které jsme naposledy viděli na začátku roku. Příznivě naladěni jsou především podnikatelé v průmyslu, ve stavebnictví a ve službách. Naproti tomu se situace v obchodě až tak moc v posledním měsíci nezlepšila. Možná i proto, že spotřeba domácností v letošním roce zpomaluje a z pohledu ekonomického růstu hraje až druhé housle. Hlavní roli si totiž drží investice směřované především do strojního vybavení a stavebnictví.
Eskalace sporů mezi Spojenými státy a Evropskou unií může ohrozit obchodní zájmy České republiky
11.06.2018 „Stupňování napětí mezi Spojenými státy a Evropskou unií může zasáhnout automobilový průmysl v České republice. Vzhledem k vysoké závislosti tuzemské ekonomiky na výrobě automobilů jde o vážnou hrozbu pro naši zemi,“ říká hlavní ekonom BH Securities Štěpán Křeček.
Svaz: Brexit bez dohody je hrozbou pro výrobu aut v Británii
28.07.2019 Případný odchod Británie z Evropské unie bez dohody představuje existenční riziko pro britský automobilový průmysl. V dopise adresovaném novému premiérovi Borisi Johnsonovi to napsal generální ředitel britského Svazu výrobců a prodejců automobilů (SMMT) Mike Hawes. Uvedla to v pátek agentura Reuters.
Johnson coby britský premiér představuje pro českou ekonomiku hrozbu i naději
25.07.2019 Nový britský premiér Boris Johnson představuje pro českou ekonomiku naději a zároveň hrozbu. Naději z toho důvodu, že by mohl ukončit období nepřehledné, ba chaotické vnitropolitické situace ve Spojeném království, která znejišťuje české vývozce. V ideálním případě by pak dojednal s Bruselem výstupovou dohodu tak, aby se brexit odehrál bez závažných neblahých dopadů na Británii a její obchodní partnery. Hrozbu Johnsonova premiérování ztělesňuje jeho odhodlání vystoupit k 31. říjnu z EU dokonce i zcela bez dohody. Takový „tvrdý brexit“ by poškodil například české strojírenství nebo automobilový průmysl. V Česku by ohrozil desetitisíce pracovních míst. Pravděpodobnost „tvrdého brexitu“ je však nyní z hlediska trhů stále méně než padesátiprocentní, což indikuje, že Johnsonovo jmenování do funkce je pro českou ekonomiku v souhrnu, po zvážení kladů a negativ, mírně pozitivním vývojem.
Rozbřesk: Stagnující prodeje aut v Evropě
18.01.2019 Na první pohled to vypadá, že je česká ekonomika vůči aktuálnímu zpomalení nebo dokonce recesi německého hospodářství imunní a dál si drží své solidní tempo. Sice bylo v závěru roku zhruba poloviční ve srovnání s koncem roku 2017, nicméně v daných podmínkách jde stále o velmi dobrý výsledek. Největší tuzemské odvětví – průmysl – zůstává na dráze růstu a jeho trend tak ostře kontrastuje s vývojem, který vidíme v Německu, Francii nebo v Itálii. A zásluhu na tom nepochybně má i automobilový průmysl, který v roce 2018 dosáhl nového historického rekordu co do počtu vyrobených osobních automobilů, když se přiblížil na dohled hranici 1,5 mil. kusů.
Související klíčová slova:
Nejčastější klíčová slova:
USD | EUR | USA | Index | Pozice | Trh | Výhled | Rezistence | Reuters | ČTK | Banky | Banka | Obchodování | Indikátor | FOREX | Trading | Růst | Cena | Graf | EUR/USD