Sobota 27. duben 2024 11:37
reklama
FTMO král
reklama
Fintokei SwiftTrader
reklama
Fintokei ProTrader
reklama
FTMO férovost

Zisky LVMH vyvolávají nejistotu v celém luxusním sektoru❗

26.07.2023 20:21  Autor: XTB  Sekce: Burzovní zpravodajství  Tisk

Včera po skončení evropské seance oznámila světová jednička v oblasti luxusního zboží Louis Vuitton Moët Hennessy (MC.FR) své výsledky za 2. čtvrtletí letošního roku, což během dnešní seance zvedlo akcie společnosti o 4,3 % a vyvolalo značnou nejistotu kolem ostatních společností v tomto sektoru. Proč se tak stalo? 

Trh vyděsil pokles tempa růstu tržeb společnosti na americkém trhu, který zastínil velmi dobré výsledky z Číny. Vnucuje se zde kontext, v němž nyní spotřebitelé reagují na pokračující zpřísňování měnové politiky v USA, ale i na dalších trzích společnosti.

Včera prezentované údaje o spotřebitelské důvěře CB překvapily pozitivně. Očekávalo se, že zpráva za červenec vykáže zlepšení oproti červnovým údajům. A skutečně se tak stalo - hlavní index spotřebitelské důvěry vzrostl ze 109,7 na 117,0! To je výrazný nárůst - trh očekával, že hlavní index vyskočí na 112,0. Zlepšení bylo způsobeno především nárůstem dílčího indexu očekávání ze 79,3 na 88,3 bodu. Dílčí index současné situace vzrostl ze 155,3 na 160,0. Zdroj: XTB

Na druhou stranu však poslední údaje o maloobchodních tržbách překvapily směrem dolů. Samozřejmě nadále vidíme nárůst tržeb, ale zároveň to ukazuje, že síla spotřebitelů je poněkud nižší. Meziměsíční údaje dosáhly 0,2 % m/m (očekávání: 0,5 % m/m; předchozí: 0,3 % m/m) a jádrové tržby: 0,2 % m/m (očekávání: 0,3 % m/m; předchozí: 0,1 % m/m). Zdroj: XTB

Samotné USA však nejsou všechno, protože pro široký trh s luxusním zbožím se již mnoho let ukazuje, že barometrem dynamiky je asijský trh. Zdroj: Bloomberg

 

Pokud se podíváme na regionální údaje, údaje z USA a Asie (kromě Japonska) byly nižší než průměrné prognózy analytiků oslovených agenturou Bloomberg. Na druhé straně při porovnání rozdílu mezi skutečnými výsledky a průměrem a jeho srovnání se směrodatnou odchylkou prognóz je vidět, že skutečné překvapení těchto údajů bylo zanedbatelné. Při zohlednění mediánu se ukazuje, že rozdíl je ještě menší. Zdroj: Bloomberg

Při přesné analýze výkonnosti společnosti podle odvětví vidíme, že růst tržeb se zpomalil, což poněkud oslabilo náladu ve společnosti. Zdroj: LVMH

Navíc výsledky nejziskovější části podnikání LVMH, tedy módy a koženého zboží, nesplnily očekávání analytiků. Zdroj: LVMH

Luxusní sektor podnikání společnosti dnes zaznamenává prudký pokles oproti výsledkům, které společnost oznámila. Společnost Kering (KER.FR) oznámí své výsledky zítra. Zdroj: xStation

Akcie LVMH (MC.FR) aktuálně ztrácejí téměř 4,65 % a testují podporu stanovenou Fibo retracementem 38,2 % vzestupné vlny zahájené na začátku roku 2023. Zdroj: xStation 5'

Tento materiál je marketingovou komunikací ve smyslu čl. 24 odst. 3 směrnice Evropského parlamentu a Rady 2014/65/EU ze dne 15. května 2014 o trzích finančních nástrojů, kterou se mění směrnice 2002/92/ES a směrnice 2011/61/EU (MiFID II). Marketingová komunikace není investiční doporučení ani informace doporučující či navrhující investiční strategii ve smyslu nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014 ze dne 16. dubna 2014 o zneužívání trhu (nařízení o zneužívání trhu) a o zrušení směrnice Evropského parlamentu a Rady 2003/6/ES a směrnic Komise 2003/124/ES, 2003/125/ES a 2004/72/ES a nařízení Komise v přenesené pravomoci (EU) 2016/958 ze dne 9. března 2016, kterým se doplňuje nařízení Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 596/2014, pokud jde o regulační technické normy pro technická ujednání pro objektivní předkládání investičních doporučení nebo jiných informací doporučujících nebo navrhujících investiční strategie a pro zveřejnění konkrétních zájmů nebo náznaků střetu zájmů nebo jakékoli jiné rady, a to i v oblasti investičního poradenství, ve smyslu zákona č. 256/2004 Sb., o podnikání na kapitálovém trhu. Marketingová komunikace je připravena s nejvyšší pečlivostí, objektivitou, prezentuje fakta známé autorovi k datu přípravy a neobsahuje žádné hodnotící prvky. Marketingová komunikace je připravena bez zohlednění potřeb klienta, jeho individuální finanční situace a nijak nepředstavuje investiční strategii. Marketingová komunikace nepředstavuje nabídku k prodeji, nabídku, předplatné, výzvu na nákup, reklamu nebo propagaci jakýchkoliv finančních nástrojů. Společnost XTB S.A. organizační složka nenese odpovědnost za jakékoli jednání nebo opomenutí klienta, zejména za získání nebo zcizení finančních nástrojů, na základě informací obsažených v této marketingové komunikaci. V případě, že marketingová komunikace obsahuje jakékoli informace o jakýchkoli výsledcích týkajících se finančních nástrojů v nich uvedených, nepředstavují žádnou záruku ani předpověď ohledně budoucích výsledků. Minulá výkonnost nemusí nutně vypovídat o budoucích výsledcích a každá osoba jednající na základě těchto informací tak činí zcela na vlastní riziko.

Sdílení článku: 
   

Čtěte více

Forex - doporučené články:

Co je FOREX?
Základní informace o finančním trhu FOREX. Forex je obchodování s cizími měnami (forex trading) a je zároveň největším a také nejlikvidnějším finančním trhem na světě.
Forex pro začátečníky
Forex je celosvětová burzovní síť, v jejímž rámci se obchoduje se všemi světovými měnami, včetně české koruny. Na forexu obchodují banky, fondy, pojišťovny, brokeři a podobné instituce, ale také jednotlivci, je otevřený všem.
1. část - Co to vlastně forex je?
FOREX = International Interbank FOReign EXchange. Mezinárodní devizový trh - jednoduše obchodování s cizími měnami - obchodování se směnnými kurzy.
VIP zóna - Forex Asistent
Nabízíme vám jedinečnou příležitost stát se součástí týmu elitních obchodníků FXstreet.cz. Ve spolupráci s předními úspěšnými obchodníky jsme pro vás připravili unikátní VIP skupinu (speciální uzavřená sekce na webu), až doposud využívanou pouze několika profesionálními tradery, a k tomu i exkluzivní VIP indikátory, doposud úspěšně používané pouze k soukromým účelům. Nyní se vám otevírá možnost stát se součástí této VIP skupiny, díky které získáte jedinečné know-how pro obchodování na forexu, výjimečné VIP indikátory, a tím také náskok před drtivou většinou ostatních účastníků trhu.
Forex brokeři - jak správně vybrat
V podstatě každého, kdo by chtěl obchodovat forex, čeká jednou rozhodování o tom, s jakým brokerem (přeloženo jako makléř/broker nebo zprostředkovatel) by chtěl mít co do činění a svěřil mu své finance určené k obchodování. Velmi rád bych vám přiblížil problematiku výběru brokera, rozdíl mezi jednotlivými typy brokerů a v neposlední řadě uvedu několik příkladů nejznámějších z nich.
Forex robot (AOS): Automatický obchodní systém
Snem některých obchodníků je obchodovat bez nutnosti jakéhokoliv zásahu do obchodu. Je to pouhá fikce nebo reálná záležitost? Kolik z nás věří, že "roboti" mohou profitabilně obchodovat? Na jakých principech fungují?
Forex volatilita
Forex volatilita, co je volatilita? Velmi užitečným nástrojem je ukazatel volatility na forexu. Grafy v této sekci ukazují volatilitu vybraného měnových párů v průběhu aktuální obchodní seance.
Forex zůstává největším trhem na světě
V dnešním článku se podíváme na nejnovější statistiky globálního obchodování na forexu. Banka pro mezinárodní vyrovnání plateb (BIS) totiž před pár týdny zveřejnila svůj pravidelný tříletý přehled, ve kterém detailně analyzuje vývoj na měnovém trhu. BIS je označována jako "centrální banka centrálních bank". Je nejstarší mezinárodní finanční organizací a hraje klíčovou roli při spolupráci centrálních bank a dalších institucí z finančního sektoru. Dnešní vzdělávací článek sice nebude zcela zaměřen na praktické informace z pohledu běžného tradera, ale i přesto přinese zajímavé a důležité poznatky.

Nejnovější články:


Naposledy čtené:

Odborné kurzy a semináře
Začínáme s Forexem (dopolední seminář)
reklama
Dukascopy new